pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

E-Gazele stawiają na obsługę klienta

KUP LICENCJĘ
Marcin Dobrowolski
Pin It email print

Stara Zajezdnia krakowskiego Kazimierza stała się centrum biznesu internetowego południowo-wschodniej Polski.

To tam spotkały się E-Gazele Biznesu z województw: podkarpackiego, świętokrzyskiego i małopolskiego.

Podczas krakowskiej gali „Puls Biznesu” nagrodził 44 firmy, które znalazły się w drugiej edycji rankingu najbardziej dynamicznych przedsiębiorstw sektora e-commerce. Lista liderów rynku, licząca 304 pozycje, powstała w wyniku analizy niemal 6 tys. zgłoszeń internetowych oraz ponad 5 tys. ankiet telefonicznych przeprowadzonych przez ankieterów firmy ARC Rynek i Opinia. O podstawowych kryteriach decydujących o udziale mówił jej dyrektor zarządzający Marek Lekki.

— Pod uwagę braliśmy firmy cieszące się zarówno zyskiem, jak i wzrostem przychodów za 2014 r. w porównaniu z 2013 r. Przy czym minimalny przychód w roku bazowym musiał wynieść minimum 50 tys. zł, zaś w 2014 r. górną granicą było 100 mln zł — tłumaczył Marek Lekki.

Biznes dla dzieci

Na pierwszym miejscu województwa małopolskiego znalazła się firma Faro, od lat nagradzana również tradycyjnymi Gazelami Biznesu. Jej przychody wzrosły o 275 proc., co zapewniło jej pozycję lidera.

— Jesteśmy producentem tekstyliów, przede wszystkim produktów dla dzieci takich jak pościele, kołdry i poduszki. Nasze produkty posiadają niezbędne gwarancje bezpieczeństwa i trwałości, dlatego możemy oferować klientom tekstylia licencyjne ozdobione ulubionymi bohaterami kreskówek ich dzieci — tak o źródłach sukcesu opowiadała odbierająca statuetkę przedstawicielka firmy. W województwie świętokrzyskim zwyciężyła firma Netradus, która stworzyła całą rodzinę sklepów internetowych oferujących rozmaite produkty i urządzenia dla dzieci, niemowląt i ich rodziców.

— Kładziemy szczególny nacisk na jakość obsługi klienta, odpowiedni dobór produktów, fachowe doradztwo, asystę podczas zakupów i obsługę posprzedażową — opowiadali „Pulsowi Biznesu” przedstawiciele firmy.

Współczynnik wzrostu przychodów wyniósł w tym przypadku 272 proc. Produkty z oferty Netradus Polska znane są również za granicą, znajdują swoich odbiorców m.in. w Rosji, Wielkiej Brytanii, Izraelu czy w krajach bałtyckich.

Tradycja i nowoczesność

Firma Supon, lider w województwie podkarpackim, to przykład przedsiębiorstwa o długiej historii, które w ostatnich latach przebojem podbiło handel internetowy w swojej branży. Wzrost przychodów w uwzględnianych latach wyniósł bowiem aż 379 proc. Założone w 1956 r. pod nazwą Syrena zajmowało się konserwacją i naprawą gaśnic. Dziś skoncentrowane jest na wyposażeniu w odzież i obuwie robocze i ochronne, a także środki ochrony indywidualnej.

— Zawsze służymy klientom naszą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem. Dzięki temu możemy zaoferować model współpracy na miarę oczekiwań rynku — mówił PB Marian Koszałka, prezes PHT Supon.

Przelew na czele

W trakcie panelu dyskusyjnego eksperci rozmawiali o umacnianiu dobrych praktyk w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu branży e-commerce. Wciąż jednym z podstawowych zagadnień jest kwestia zaufania i zbadania wiarygodności, dlatego tak ważne jest reagowanie na wszelkie zaległości finansowe.

— Powinniśmy brać przykład z krajów niemieckojęzycznych i reagować natychmiast, niezależnie od sentymentów. Im mniej mija czasu od powstania zaległości do naszej reakcji, tym większe mamy szanse na odzyskanie naszych pieniędzy. — przekonywał prezes BIG Infomonitora Sławomir Grzelczak. O zmianach zachodzących w Poczcie Polskiej i specjalnej propozycji dla firm sektora e-commerce mówił Paweł Włoch, członek zarządu spółki.

— Proponujemy państwu gwarantowany, a nie deklarowany, termin dostawy oraz pełną obsługę finansową i ubezpieczeniową. To elementy, które nas wyróżniają i zapewniają pozycję lidera branży logistycznej — zapewniał Paweł Włoch.

— Tegoroczny raport nie zaskoczył nas nagłą zmianą trendów czy deklarowanych obaw — mówił Marek Lekki z ARC Rynek i Opinia, które przeprowadziło badanie laureatów. — Wciąż zaskakuje nas jednak utrzymywanie dość wysokiego współczynnika przelewu bankowego jako formy płatności wobec tak dużej ilości alternatyw. W przyszłym roku zbadamy dokładniej tę kwestię, jak i wiele innych, korzystając z coraz większej popularności naszego rankingu i liczniejszego grona laureatów — dodał Marek Lekki. Gala krakowska była trzecią z serii pięciu gal skupiających grupy wybranych województw. Przed nami jeszcze uroczystości w Poznaniu i Warszawie.

 

GRONO NAJLEPSZYCH: Dumni laureaci rankingu E-Gazele Biznesu. Wśród nich 22 liderów z Małopolski, 10 z Podkarpacia i 12 z woj. świętokrzyskiego. [FOT. BARTOSZ SIEDLIK]

MISTRZOWIE KRESKÓWEK: Producent tekstyliów, firma Faro, odnotowała aż 275-procentowy wzrost przychodów, co zapewniło jej pozycję lidera w Małopolsce. [FOT. BARTOSZ SIEDLIK]

SIEĆ W SIECI: Świętokrzyski Netradus zdobył sobie pozycję lidera w województwie, oferując wysokiej jakości produkty i obsługę oraz budując całe otoczenie portali — sklepów uzupełniających podstawową ofertę. [FOT. BARTOSZ SIEDLIK]

W DOBRYM KLIMACIE: Kazimierska Stara Zajezdnia była przed stu laty ośrodkiem krakowskiej sieci tramwajowej. Na jeden październikowy wieczór 2015 r. zamieniła się w ośrodek branży e-commerce. [FOT. BARTOSZ SIEDLIK]

NIE MA SIĘ CZEGO BAĆ: Rzeszowskie przedsiębiorstwo Supon od lat działa w handlu stacjonarnym. Znakomite wyniki sklepu internetowego zapewniły mu pozycję lidera w województwie i mogą stać się zachętą dla innych, obawiających się rynku internetowego. [FOT. BARTOSZ SIEDLIK]

© Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze