zaloguj się
lub zarejestruj
Śląskie e-Gazele nagrodzone
2016-10-27 09:15 | KUP LICENCJĘ | ||||||
Tweetnij |
We wtorkowy wieczór w katowickim hotelu Monopol zebrali się liderzy rynku e-commerce województw: dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego. Podczas pierwszej w tym roku gali wręczenia e-Gazel Biznesu nagrodzono 77 firm z naszego rankingu
W jaki sposób powstał trzeci już ranking Gazel Biznesu? Opowiadał o tym Marek Lekki, dyrektor ARC Rynek i Opinia, firmy przygotowującej badanie. — Braliśmy pod uwagę firmy z branży, które w latach 2014-15 odnotowały wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2015. Musiały przy tym wykazać się obrotem od 50 tys. do 100 mln zł. — tłumaczył Marek Lekki.
Regionalni zwycięzcy
Liderem w województwie śląskim okazała się firma Darma dystrybuująca samochodowe części zamienne. Właściciele przedsiębiorstwa, Maciej Bulandra i Bogumił Zając, nie żałują wejścia w 2014 r. na rynek internetowy, którym wspomogli działającą od 1992 r. tradycyjną działalność. Dziś mogą się pochwalić współczynnikiem wzrostu przychodów na poziomie aż 422 proc. W branży motoryzacyjnej działa również firma Tafmet Tadeusza Fity, zwycięzcy w województwie opolskim.
To już drugi rok z rzędu, kiedy przedsiębiorstwo projektujące i sprzedające skomplikowane komponenty do samochodów może pochwalić się pierwszym miejscem w rankingu — tym razem dzięki współczynnikowi wzrostu przychodów na poziomie 90 proc. Nieco wyższym wzrostem, bo na poziomie 98 proc., może pochwalić się lider województwa dolnośląskiego — firma Echnoana. Działająca od 1996 r. spółka dystrybuuje sprzęt ortopedyczny i rehabilitacyjny. Sprzęt internetowy uruchomiła w 2011 r.
Sprostać oczekiwaniom
Podczas panelu dyskusyjnego „E-commerce na wyższym biegu — jak przyspieszyć rozwój biznesu?” eksperci branży dyskutowali o najważniejszych oczekiwaniach klientów oraz wyzwaniach związanych z globalizacją i rosnącym rynkiem chińskim.
— Jedwabny Szlak 2.0 to wielka szansa dla polskich firm. Połączenia morskie, kolejowe i lotnicze z Chinami umożliwią sprawny import towaru, ale również eksport, ponieważ rozwijający się rynek Dalekiego Wschodu jest spragniony artykułów europejskich — mówił Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.
— Przedsiębiorcy rynku e-commerce muszą pamiętać o najważniejszych oczekiwaniach klientów, a są nimi jakość i bezpieczeństwo. Tę zapewnia współpracaz zaufanymi partnerami o dużym doświadczeniu i silnej marce — dodała Magdalena Nawara, członek zarządu Banku Pocztowego. Eksperci stawiają także na nowoczesne rozwiązania technologiczne.
— Badania przeprowadzone przez Mastercarda porównujące rozwój rynku e-commerce pokazują, że w porównaniu z Europą Zachodnią mamy w Polsce jeszcze wielką przestrzeń do zagospodarowania. Będący wciąż przeszkodą opór klientów przed płatnościami w sieci powinniśmy przełamywać nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak na przykład biometria, która rozwiązuje problem zapamiętywania wielu haseł do kart czy rachunków — tłumaczyła Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. akceptacji rynku i rozwoju sieci akceptacji z Mastercarda. Katowicka gala była pierwszą z sześciu regionalnych odbywających się w całej Polsce. W tegorocznym, trzecim rankingu znalazły się 333 firmy, o 30 więcej niż rok wcześniej — i o 80 więcej niż w pierwszej edycji.
Autor: Marcin Dobrowolski
Teksty Polskiej Agencji Prasowej